ПОЛОЖЕННЯ ПРО КЛАСНОГО КЕРІВНИКА

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Згідно законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту» а також відповідно до Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти, затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України 29.06.2006 № 489 класний керівник (класовод у системі початкової загальної освіти) – це педагогічний працівник, який здійснює педагогічну діяльність з колективом учнів класу, окремими учнями, їх батьками, організацію і проведення позаурочної та культурно-масової роботи, сприяє взаємодії учасників навчально-виховного процесу в створенні належних умов для виконання завдань навчання і виховання, самореалізації та розвитку учнів, їх соціального захисту.

Класний керівник має вищу педагогічну освіту, проявляє високий рівень професіоналізму, ініціативи творчості, володіє ефективними формами, методами організації навчально-виховної, позакласної, позашкільної виховної роботи; забезпечує нормативні рівні і стандарти виховання і навчання; відповідає загальним етичним і культурним вимогам.

У своїй діяльності класний керівник керується Конституцією і
законодавством України, Указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України і органів управління освітою всіх рівнів з питань освіти і виховання учнівської молоді; правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту, а також Статутом і локальними правовими актами школи (в тому числі Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями директора, цією Інструкцією).

Класний керівник дотримується Конвенції про права дитини.

2. ФУНКЦІЇ

Основними напрямками діяльності є:

- виховання громадянина України;

- формування особистості учня, його наукового світогляду, розвитку його здібностей і обдарувань;

- виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовка учнів до подальшої освіти і трудової діяльності;

- виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, почуття власної гідності, свідомого ставлення до обов’язків, прав і свобод людини і громадянина, відповідальність перед законом за свої дії;

- реалізація прав учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої цінності, формування здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів;

- дотримання безпечної для здоров’я позакласної та позаурочної роботи з класним колективом.

3. ПОСАДОВІ ОБОВ’ЯЗКИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА (КЛАСОВОДА)

3.1 Організація навчально-виховного процесу в класі:

· регулярно контролює відвідування навчальних занять учнями свого класу (веде облік пропусків у класному журналі, кожен пропуск уроку повинен мати виправдувальний документ);

· проводить роботу з учителями-предметниками, спрямовану на поліпшення якості успішності учнів (аналізує поточні оцінки, регулярно перевіряє наявність виставлених у журнал оцінок у щоденник учня; аналізує тематичні оцінки й повідомляє їх батькам учня або особам, що їх замінюють);

· веде зошит відвідування уроків свого класу;

· контролює дисципліну учнів класу, не залишає без уваги порушення дисципліни учнем на уроці й у позаурочній діяльності;

· стежить за зовнішнім виглядом учнів класу.

3.2 Організація позаурочної виховної роботи із класним колективом:

· вивчає особисті справи учнів, стан здоров’я, сімейну ситуацію;

· планує спільну діяльність учнів класу;

· проводить обов’язкові позакласні заходи: класні години, години спілкування, інформаційні години;

· здійснює в класі необхідну педагогічну діагностику й залучає до цієї роботи практичного психолога школи;

· формує разом з учнями список справ класу;

· допомагає учням вибрати актив класу;

· допомагає в організації колективних творчих справ;

· організує походи, екскурсії, відвідування виставок;

· організовує виховну роботу в класі відповідно до вимог річного плану роботи школи й плану виховної роботи в класі;

· веде зошит індивідуальної роботи з учнями;

· залучає до здійснення процесу виховання учнів громадські організації.

3.3 Організація суспільно-корисної праці учнів:

· організовує чергування учнів у класі й школі;

· організовує участь учнів у навчальної та виробничої практиці;

· контролює виконання учнями вимог практики;

· організовує прибирання кабінету, виконання учнями вимог санітарно-гігієнічного режиму школи;

· організовує прибирання та впорядкування пришкільної ділянки, прибирання об’єктів школи.

3.4 Організація співробітництвом з батьками учнів:

· збирає відомості й заповнює сторінку відомостей про батьків у класному журналі;

· повідомляє батьків про проміжні й підсумкові результати навчальної діяльності учня;

· проводить вибори батьківського комітету класу й вибори представників батьківського колективу класу до складу загально шкільного батьківського комітету;

· бере активну участь у долі дитини у важких життєвих ситуаціях;

· залучає громадські організації до вирішення долі дитини у важких життєвих ситуаціях;

· вимагає від батьків здійснення своїх батьківських обов’язків – контролю успішності дитини (через щоденники), дотримання дитиною санітарно-гігієнічних навичок, відвідування навчального закладу;

· веде індивідуальні співбесіди з батьками, консультації; фіксує бесіди з батьками у відповідному зошиті;

· проводить батьківські збори.

3.5 Організація вивчення соціальних умов учнів:

· складає соціальний паспорт класу;

· вивчає житлово-побутові умови учня;

· відвідує учня удома (якщо буде потреба);

· допомагає учневі відстоювати свої права власності (якщо буде потреба).

3.6 Організація роботи з документацією:

· вивчає і оформляє особисті справи учнів;

· оформляє класний журнал;

· готує звіти успішності за І семестр і за рік;

· складає планування організації виховного процесу в класі;

· проводить моніторинг рівня вихованості учнів;

· систематично веде щоденник класного керівника (класовода);

· не менше одного разу на тиждень перевіряє щоденники учнів;

· веде облік відвідування батьками учнів класних батьківських зборів.

3.7 Організація підвищення рівня професійної майстерності:

· бере участь у роботі методичного об’єднання класних керівників;

· бере участь у курсах підвищення кваліфікації з виховної роботи;

· вивчає методичну і спеціальну літературу;

· ділиться досвідом з колегами з організації своєї діяльності.

4. ПРАВА КЛАСНОГО КЕРІВНИКА

Класний керівник має право:

· відвідувати уроки, заняття виробничої практики та позакласні заняття у своєму класі, бути присутнім на заходах, що проводять для учнів навчальні, культурно-просвітні заклади, інші юридичні або фізичні особи;

· вносити пропозиції на розгляд адміністрації школи та педагогічної ради про моральне та матеріальне заохочення учнів;

· ініціювати розгляд адміністрацією школи питань соціального захисту учнів;

· вносити пропозиції на розгляд батьківських зборів класу щодо матеріального забезпечення організації та проведення позаурочних заходів у порядку, визначеному законодавством;

· відвідувати учнів за місцем їх проживання (за згодою батьків, опікунів), вивчати умови їх побуту та виховання;

· вибирати форми підвищення педагогічної кваліфікації з проблем виховання;

· на захист професійної честі і гідності відповідно до чинного законодавства;

· знайомитися із скаргами та іншими документами, які містять оцінку його роботи, давати відповідні пояснення;

· захищати свої інтереси, відповідно до чинного законодавства;

· давати учням під час занять і перерв обов’язкові розпорядження, як стосуються організації занять і дотримання дисципліни, притягувати учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках і в порядку, встановленому Статутом школи.

5. ВЗАЄМОВІДНОСИНИ І ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА

5.1 Взаємовідносини:

· класний керівник призначається з числа педагогічних працівників наказом директора навчального закладу;

· на одного класного керівника покладається керівництво одним класом;

· підзвітний у своїй роботі заступнику директора з виховної роботи;

· у визначенні змісту роботи керується нормативно-правовими документами;

· планує свою роботу на навчальний рік і навчальний семестр;

· план роботи погоджується з заступником директора з виховної роботи і затверджується директором школи;

· форма плану роботи визначається адміністрацією школи;

· подає заступнику директора з навчально-виховної роботи письмовий звіт про успішність учнів класу після закінчення семестру (року);

· подає заступнику директора з виховної роботи звіт про свою діяльність після закінчення семестру (навчального року);

· отримує від директора школи і його заступників інформацію нормативно-правового і організаційно-методичного характеру, знайомиться з відповідними документами;

· працює в тісному контакті з вчителями, батьками учнів (особами, що їх заміняють); систематично обмінюється інформацією з питань, які входять до його компетенції, з адміністрацією і педагогічними працівниками школи.

5.2 Відповідальність:

згідно чинного законодавства України класний керівник несе відповідальність

· дисциплінарну – догана, звільнення з займаної посади за невиконання вимог даної Посадової інструкції;

· адміністративну – штрафи, які накладаються органами Державного нагляду за порушення ним правил охорони праці, техніки безпеки, пожежної і електробезпеки, санітарно-гігієнічних норм і правил в підконтрольному структурному підрозділі школи;

· кримінальну – притягання до кримінальної відповідальності у випадку одержання тяжкої або смертельної травми учня під час проведення навчально-виховного процесу з вини класного керівника;

· матеріальну – за нанесення класним керівником матеріальних збитків школі з власної вини.

Кiлькiсть переглядiв: 263